sâmbătă, 6 august 2016

Transportul public in Hunedoara


                                                                         

                                                                              
Municipiul Hunedoara cu o populaţie de 60 125 locuitori este al doilea oras ca număr de locuitori şi importanţă din judetul Hunedoara . Desi restrângerea  activitatii în industria sidelurgică din anii de dupa Revolutie a redus drastic numarul locurilor de munca, nu se poate spune ca în prezent nu exista locuri de munca în municipiul Hunedoara , banere cu oferte de muncă stau luni de zile spânzurate deasupra bulevardelor oraşului, plus afişe fel de fel pe panouri de afişaj si chiar pe stâlpii de la intersecţii cu oferte de locuri de munca, ca sa nu mai vorbim de burselele  locurilor de muncă...
Acum... că nu sunt slujbe covenabile pentru preferinţa fiecaruia ,după studii, calificare  etc. este o altă problemă, comună de altfel celor mai multe orase mici si mijlocii din România.


                                                                 


Pe de altă parte orice vizitator  care trece prin Hunedoara va putea remarca doua lucruri care te duc cu gândul la un oras în recesiune ,multimea de magazine second hand şi spaţii comerciale goale cu afise uriase  pe vitrina " spatiu de închiriat sau de vânzare" .
Şi ca orasul sa semene cât de cât a oras pitoresc fostul primar a împodobit una din strâduţele din oras numită "Lipscani" cu umbreluţe colorate dupa modelul oraşului  Timisoara. , vorba proverbului "cei lipşeste chelului tichie de mărgăritar". 

                                                                     


                               
                                                                                    Transportul local

 Oraşul Hunedoara din păcate nu se compară nici pe departe cu un oras civilizat precum Timisoara . Nu este vorba numai de aspectul orasului, faptul că Timisoara are clădiri cu o arhitectură impresionantă , o activitate culturala desosebită etc. ne  referim aici şi la lucruri necesare oricarui oraş  pentru a-şi merita numele de oraş.. municipiu...în comparaţie cu un sătuc din  mediul rural. Aici intră in discuţie in primul rând trasportul catastrofal din oraşul Hunedoara .

                                                                        



 Dacă ar fi să comparăm nu cu Timişoara ci cu orasul vecin Deva care are o populatie comparabilă (61123 locuitori) şi o suprafata mai mică ca a Hunedoarei unde autobuzele circulă din 10 în 10 minute de la ora 6 la ora 22 zilnic, în  Hunedoara  autobuzele circulă una pe oră pe traseulul principal 2 , de la ora 6 la 20 în zilele lucratoare si de la ora 7 la 18 în week-end.
 Conform cu progamul afisat în statiile de autobuz Piata Obor si Gară  traseul 3 are acelaşi program , un autobuz pe ora. Practic însa s-ar părea  că autobuzele de pe traseul 3  circulă din 30 în  30 minute (nu se ştie orarul exact) dar nu este afişat în staţii acest program , se prea poate sa fie doar un test, ceva   temporar . Se mai zice că firma de transport care  aparţine primăriei ar fi introdus de proba autobuze din 30 în 30 minute şi pe traseul 2  în urma cu câteva luni , pentru circa o saptamână (cine le-a vazut ?)  dar pentru că li sa părut că sunt puţini călători au revenit  la programul iniţial  cu un autobuz pe ora. 
Nu sa afişat nici atunci modificarea decât în unele autobuze (se zice) dar câti citesc afisele cu litere mici din spatele scaunui soferului ? Foarte puţini ...În mod normal ar trebui sa treacă cel putin o lună după modificarea  programului de circulatie, care trebuie sa fie afisat vizibil în statiile de autobuz ,ca oamenii să cunoască noul orar .
Oricum o primărie serioasă nu stă sa numere câţi pasageri urca în fiecare autobuz ci asigură un numar suficient de autobuze ţinand cont de dimensiunea oraşului, civilizaţia unui oras se măsoara  şi in modul cum este organizat trasportul in comun .
 Din moment ce firma de transport privata BV Dasler asigură trasportul între Deva si Hunedoara cu autobuze din 15 in 15 minute este absurd să afirmi că nu există călatori. Ce fac calătorii care ajung în "orasul fantomă" Hunedoara cu ce se deplaseaza în oras unde sunt distante considerabile ? cu taxiul, pe jos ?
 Că nu este rentabil trasportul nu este vina călătorilor, cine a decis ca pensionarii care au pensii pâna la 1500 lei sa calătoreasca gratis ? În Deva bilete gratuite obţin doar cei cu pensii mici pâna la 500 lei, nu toată lumea. Să stăm şi sa judecăm care din cele doua variante este cel corect si inteligent cel cu "merg toti gratis" dar asteaptă ca proştii o oră după autobuz sau cel cu autobuz la 10 minute ?
Ca să nu mai vorbim de alte aspecte care edililor li se par minore dar arată mai degraba mentalitatea de oraş provincial  ...
Ca să râmânem tot în domeniul trasportului în comun , în orasele civilizate (Timisoara, Alba Iulia etc.) în staţiile de autobuz care circulă regulat la  10 - 15  minutute exista afişat orarul autobuzelor inclusiv electronic căte minute sunt pâna la sosirea urmatoarei maşini , în schimb în Hunedoara nici măcar  tabla care indică statie de autobuz nu indica măcar  numărul traseului (parcă suntem  la ţară , nu toate staţiile au bănci ...sau poate cine ştie edilii se vor gândii să inslaleze curand nişte paturi pentru odihna călătorilor dacă menţin actualul mers de trasport rural în Hunedoara (??)

      Stiri din Hunedoara                                                                        ___________________________________________________________________________________


Hunedoara, municipiul Hunedoara, Hunedoara azi, trasportul in Hunedoara. judetul Hunedoara..

Schim de linkuri

google-site-verification: google7a5d8bf8532d531c.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Căminele private din jud. Hunedooara

  Căminul privat pentru seniori de pe str. Rotarilor 141 E, Hunedoara dat în folosință în anul 2015 arată pe dinafară ca un hotel de lux dac...